imam iskender ali mihr kimdir |
***“İSKENDER AS’IN AYNASINDA GÖRÜNEN (O’na Tabi olan) KİŞİ,NAMİ’NİN HAKİR GÖNLÜ NASIL BÜTÜN CİHANI GÖRÜYORSA;İŞTE O DA O HALE GELİR.”
Meger kim neşve-i Kevser virür tab`-ı suhan-dâna
Anuñçün cümlede vasf-ı lebüñdür müdde`â cânâ(sayfa 65)
((KİM Kİ;HAYAT BULMAK İÇİNALLAH’IN İLMİYLE İLİMLENMİŞ OLANLARA TABİ OLURSA (Tövbe/119) CANAN’DAN (Allah’utealadan) SIRLARIN SAHİBİ (Ululelbab)OLUR.(Çünkü bütün insanlar,”Başlangıçta ÖLÜDÜR’ler.Enam/122 Taki Allah’a ulaşmayı dileyip’te göğüsleri İSLAM’a açılıncaya kadar”.Enam/125.))
Ne var câm-ı Cem ü mir`ât-ı İskenderde oldukça
Dil-i Nâmî gibi bir sâgar-ı `âlem-nümâ cânâ(sayfa 65)
(İSKENDER AS’IN AYNASINDA GÖRÜNEN (O’na Tabi olan) KİŞİ,NAMİ’NİN HAKİR GÖNLÜ NASIL BÜTÜN CİHANI GÖRÜYORSA;İŞTE O DA O HALE GELİR.)
Dürr ü gevher diyü seng ü hazefe meyl itmeñ
Sîne küncinde konan gevher-i nâ-yâbı görüñ(168.sayfa)
(DEĞERLİ İNCİ DİYE,ÇAMURDAN YAPILMIŞ TAŞLARA MEYLETMEYİNKİ;GÖĞSÜNÜZE KONAN KOLAY BULUNMAYAN “CEVHERİ”GÖRÜN)
Geşt idüñ zulmet-i hestî-i vücûdı dâyim
Hızruñ İskendere göstermedügi âbı görüñ(168.sayfa)
(DEVAMLI SİZDE VAROLAN KARANLIKLARI SEYRETMEYİ BIRAKIN DA,HIZIR AS’IN HİMMETİYLE “ZULMETTEN UZAK KILINAN”İSKENDER AS’IN HAYATINI GÖRÜN)
kaynak:http://ekitap.kulturturizm.gov.tr/dosya/1-219043/h/metin.pdf
http://ekitap.kulturturizm.gov.tr/dosya/1-219042/h/giris.pdf
AHMED NÂMÎ’NİN HAYATI, ESERLERİ VE EDEBÎ ŞAHSİYETİ
Hayatı
Asıl adı Ahmet olan şairimiz şiirlerinde Nâmî mahlasını kullanmıştır.
Kronolojik olarak kendisine en yakın kaynaklardan olan Rıza ve Mücib
tezkirelerinde asıl adı Ahmet olarak geçmesine rağmen daha sonraki kaynaklardan
Safayî, Beliğ, Şeyhî’de Mehmet olarak geçer. Keşf al-Zünûn’un Bağdatlı İsmail Paşa
zeylinde de bunlardan farklı olarak Muhammed bin Abdullah diye zikredilir. Yine
Nâmî hakkındaki bilgilerin yukarıdaki kaynaklardan faydalanılarak hazırlandığı son
dönem biyografilerinden Sicill-i Osmanî ve Tuhfe-i Nâilî’de de aynı yanlışlık
sürdürülerek şairin asıl adının Mehmet olduğu ifade edilir. Oysa şair şiirlerinde kendi
adının Ahmed-i Nâmî olduğunu manidar bir şekilde ifade eder:…